برونسپاری مدیریت مالی و حسابداری شرکت‌های کوچک و متوسط

چرا کسب و کارهای کوچک باید موارد مالی و حسابداری خود را برونسپاری کنند؟

باید بدانید که برونسپاری امور حسابداری و مالی به شرکت‌های بزرگ محدود نمی‌شود؛ به‌ویژه در شرایطی که مزایای این کار برای شرکت‌های کوچک و در حال رشد بیشتر است. شرکت‌های کوچک طی چند سال اخیر با چالش‌های زیادی در عرصه‌ی تجارت خود روبه‌رو بودند. استارتاپ‌ها و صاحبان شرکت‌های کوچک به ناچار باید در این شرایط نابسامان بازار، روحیه‌ی رقابتی خود را تقویت کنند.

شرکت‌های کوچک نیز این روزها همانند کسب‌وکارهای بزرگ‌تر ترجیح می‌دهند برخی از عملکردهای داخلی شرکت را به نیروهای کار خارج از سازمان بسپارند. برونسپاری موارد مالی و حسابداری مزایای فراوانی دارد که ازجمله‌ی آنها می‌توان به کاهش هزینه اشاره کرد. علاوه‌بر این، بهتر است اینگونه وظایف به شرکت‌هایی واگذار شود که با جدیدترین قوانین مالی آشنایی دارند.

بسیاری از کارآفرینان به این نتیجه رسیده‌اند که با کاهش هزینه‌های ثابت می‌توانند سود‌آوری خود را افزایش بدهند. کارها در این شرایط به بهترین شکل و در کمترین زمان انجام می‌شود.

برون سپاری امور حسابداری در استارتاپ‌ها

برونسپاری امور مالی برای کسب‌وکارهای نوپا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. جیمز ولش، مدیر یک شرکت حقوقی در این باره می‌گوید: «تقریبا تمامی استارتاپ‌ها همین کار را می‌کنند. بیشتر استارتاپ‌ها از این ایده پیروی می‌کنند؛ یعنی کاهش هزینه، بهبود طرح کسب‌وکار و خرج کردن پول در صورت لزوم.»

بسیاری از کارآفرینان موفق معتقدند که اساسا می‌توان هر کاری را که جزو وظایف اصلی شرکت نیست، برونسپاری کرد. برای مثال، اطلاعات مربوط به منابع انسانی و امور مشتریان که مستقیما در راستای اهداف شرکت است، ازجمله مواردی است که باید تحت کنترل نیروی کار داخلی باشد، اما فعالیت‌های روزانه یا دوره‌ای که جز روندهای کلیدی شرکت نیست و انرژی و هزینه‌ی زیادی را به خود تخصیص می دهند را می‌توان برون‌سپاری کرد. شرکت‌های کوچک باید علاوه بر کنترل روندهای کلیدی شرکت، به تعهداتی که تحت قوانین مالی دارند، پایبند باشند.


بیشتر بخوانید: نحوه محاسبه مالیات قراردادهای پیمانکاری


مزایای برونسپاری امور حسابداری و مالی برای شرکت‌های کوچک و متوسط

کاهش هزینه‌ها

با برونسپاریِ فعالیت‌های روزانه مثل دفترداری، مدیریت حساب‌های قانونی، حساب‌های مدیریتی،‌ حقوق و دستمزد، مالیات بر ارزش افزوده و غیره، بسیاری از هزینه‌ها کاهش خواهند یافت. یک نیروی کار ثابت، هزینه‌هایی مثل ایاب‌وذهاب، حقوق ثابت، سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و آموزش را به شرکت تحمیل می‌کند. علاوه بر این صاحبان شرکت‌های کوچک با برونسپاری موارد مالی و حسابداری می‌توانند زمان بیشتری را برای تمرکز بر وظایف مدیریتی مهم‌تر صرف کنند.

افزایش سودآوری

موسسات حسابداری باتجربه، اطلاعات مالی دقیقی را جمع‌آوری می‌کنند که برای تصمیم‌گیری‌های بهتر به شما کمک می‌کند. تصمیم‌های آگاهانه به افزایش نقدینگی و در نهایت، سودآوری بیشتر منجر می‌شود.

رویکرد استراتژیک

رویکردهای مدیران در مسیر تعیین و رسیدن به اهداف کوتاه و درازمدت و تصمیماتی که در این راستا اتخاذ می‌کنند، از اصلی‌ترین وظایف این افراد کلیدی محسوب می‌شود. شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار باید روی مسائل مهم‌تری مثل غلبه بر رقیبان و گسترش شرکت تمرکز کنید. علاوه بر این،‌ اطلاعات مالی اگر به‌درستی تهیه و جمع‌آوری و طبقه‌بندی شده باشند می‌توانند به مدیریت مؤثر شما کمک کنند و قابلیت‌های کسب‌وکارتان را افزایش دهند.

اجتناب از مشکلات مالی

اجتناب از اشتباهات مالی از اصلی‌ترین مواردی است که نیاز به تیم حسابداری را افزایش می‌دهد. با برونسپاری امور مالی درواقع یک تیم قابل اعتماد،‌ متخصص و مسئولیت‌پذیر را در اختیار دارید. موسسات حسابداری همیشه از جدیدترین قوانین مالی و مالیاتی آگاه هستند و گزارش‌های مالی را به شکل استاندارد و به‌موقع آماده می‌کنند.

بهترین امکانات

یکی دیگر از مزایای برونسپاری امور مالی و حسابداری این است که به جای نیروی کار ثابت و امکانات محدود شرکت خود می‌توانید از بهترین تکنولوژی‌ها و امکانات تیم‌های حسابداری بهره‌مند شوید. شما به‌عنوان صاحب یک شرکت کوچک از خدمات شرکت‌های بزرگ‌تر استفاده خواهید کرد.

انعطاف‌پذیری

شرایط اقتصادی بی‌ثبات، شرکت‌ها را وادار می‌کند تا سریع‌تر با تغییرات سازگار شوند. با برونسپاری برخی کارها ازجمله حسابداری می‌توان بدون نگرانی از امور اداری، روی امور مهم‌تری مثل مشتریان و ارائه بهترین محصول  یا خدمات به آنها تمرکز کرد.

مقیاس‌پذیری

موسسات حسابداری بسته به نیاز کسب‌وکار شما می‌توانند بزرگ‌‌تر یا کوچک‌تر شوند. شما از خدمات یک تیم بهره‌مند می‌شوید و نیازی به اضافه کردن نیروی کار یا اخراج کردن ندارید. اندازه و میزان تخصص تیمی که برای رسیدگی به کارهای شما در نظر گرفته می شود به نوع فعالیت و ضرب‌الاجل‌های شما بستگی دارد.

زمان بیشتر

امور مالی و حسابداری جزء جدایی‌ناپذیر شرکت‌هاست. با برونسپاری این کارها درواقع امور همیشگی و شاید خسته کننده‌ را به کسانی می‌سپارید که در این کار تخصص دارند.

انتخاب یک تیم حسابداری خوب چندان آسان نیست. تخصص، آشنایی با نوع فعالیت و تجربه در نوع حسابداریِ مربوطه از اصلی‌ترین مواردی است که هنگام انتخاب باید به آن توجه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *