نکات مهم برای برونسپاری حسابداری

قبل از برون سپاری حسابداری کسب و کار کوچک این نکات را از قلم نیاندازید

کسب‌وکارهای کوچک برای رشد به یک استراتژی نیازمندند. برای اینکه کسب‌وکارتان به درآمد برسد باید به‌دنبال روش‌هایی باشید که در زمان کمتر، دستاوردهای بیشتری را به همراه داشته باشد. برونسپاری حسابداری کسب و کار کوچک یکی از روش‌هایی است که در این زمینه به شما کمک می‌کند. با برونسپاریِ امور مهمی مثل حسابداری می‌توانید زمان بیشتری را برای تمرکز روی جنبه‌های مهم‌تر کسب‌وکار اختصاص دهید. ازآنجایی که مسائلی مثل فروش، خدمات پس از فروش و استخدام پرسنل از اهمیت بالایی برخوردارند، این احتمال وجود دارد که از امور مالی و حسابداری غافل شوید و آنها را به زمان دیگری موکول کنید.

فرقی نمی‌کند تا چه اندازه مشغول گسترش کسب‌وکار خود هستید، در هر صورت، دیر یا زود با امور حسابداری سروکار خواهید داشت. البته می‌توانید از ابزارهای اتوماسیون یا نرم‌افزارهای حسابداری هم کمک بگیرید؛ اما استفاده از افراد یا موسسات متخصص، همیشه بهترین گزینه‌ای است که پیش رو دارید. زمانی که یک تیم اختصاصی به امور مالی کسب‌وکار رسیدگی می‌کنند، احتمال بروز خطا و اشتباه کمتر خواهد بود. بدین ترتیب می‌توانید کاملا روی رشد و گسترش کسب‌وکار متمرکز شوید.

در ادامه فهرستی از مواردی را می‌خوانید که هنگام برونسپاری حسابداری کسب و کار کوچک باید در نظر داشته باشید:

شایستگی‌های محوری (core competencies) کسب‌وکارتان را شناسایی کنید

قبل از استخدام تیم حرفه‌ای حسابداری باید با نگاه دقیق‌تر به کسب‌و‌کار خود، نقاط قوت و ارزش‌های خود را شناسایی کنید. توانایی‌های خود را مشخص کرده و شایستگی‌های اصلی شرکت را معین کنید. سپس برای پیشرفت آنها تلاش کنید یا حداقل، کیفیت فعلی آنها را حفظ کنید. پیشنهاد می‌کنیم چنین مواردی را برونسپاری نکنید؛ مخصوصا ویژگی‌هایی که می‌توانند ارزش‌های منحصربه‌فردی را به مشتریان شما ارائه کنند. برای مثال اگر یک شرکت طراحی را اداره می‌کنید،‌ باید تمامی مواردی که به نوعی به طراحی مربوط هستند را به نیروی کار داخل شرکت واگذار کنید؛ چراکه همین موارد می‌توانند برگ برنده‌ی شما در مقابل رقیبان باشند.

برونسپاری را به شرکتی انجام دهید که در برقراری ارتباط تبحر دارد

توانایی برقراری ارتباط یکی از اهرم‌های اساسی در برونسپاری به شمار می‌رود. هرگز از این ویژگی غافل نشوید؛ چراکه برونسپاری موفق به نحوه‌ی برقراری ارتباط و درک متقابل شما با تیم دورکاری بستگی دارد که استخدام کرده‌اید.

تعیین خواسته‌های اصلی، توافق روی مناسب‌ترین قیمت و بهبود فرایندهای خاص، همگی به ارتباط مؤثر بستگی دارند. اگر به توافق نظر نرسید، نمی‌توانید قدم‌های بعدی را بردارید.

توجه‌تان را به‌جای هزینه‌های برونسپاری بر مزیت‌های آن معطوف کنید

بیشتر صاحبان کسب‌وکارهای کوچک تمایل دارند هزینه‌ها را کاهش دهند و روی افزایش درآمد تمرکز کنند. این بدان معناست که احتمالا از هزینه‌های اضافی مثل برونسپاری اجتناب می‌کنند. چنین چیزی احتمالا باعث می‌شود که تمامی کارها را خودشان انجام دهند.

فراموش نکنید که در این صورت، وظایفی را به عهده می‌گیرید که بیشتر از حد توان شما هستند. این کاهش جزئی در برخی هزینه‌ها، قطعا در مقابل درآمدی که احتمالا می‌توانستید کسب کنید ناچیز خواهد بود؛ چراکه زمان زیادی را برای کارهای دیگری مثل حسابداری صرف کرده‌اید.

نرم‌افزار حسابداری مورد استفاده را بررسی کنید

شرکت‌هایی که چنین خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌کنند، درواقع شرکت‌هایی هستند که مجموعه‌ای از بهترین افراد و کارآمدترین نرم‌افزارها را در اختیار دارند و خدمات مناسب با نوع فعالیت شما را فراهم می‌کنند.

برونسپاری امور حسابداری در کسب‌وکارهای کوچک می‌تواند مزایایی را برای تمامی انواع کسب‌وکارها به همراه داشته باشد؛ مخصوصا اگر به درستی انجام شود. انتخاب بهترین شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است، پس حتما با مطمئن‌ترین حسابداران و موسسات حسابداری در ارتباط باشید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *