انواع خدمات حسابداری

انواع خدمات حسابداری شامل چه مواردی می شود؟

خدمات حسابداری بر پایه فرآیند سازی و بررسی سیستم های حسابداری آغاز شد به طوری که پروسه صدور گزارش حسابداری و مشاوره در خصوص خرید و راه اندازی نرم افزارهای حسابداری دنبال شد و امروزه انجام امور اصلاح حساب های مالی و همینطور صورت های مالی اساسی که شامل ترازنامه و گردش وجوه نقد شرکتها است در انواع خدمات حسابداری قرار دارد.

 

حسابداری مربوط به بخش مالیاتی

خدمات حسابداری مربوط به بخش مالیاتی شامل موارد مختلفی می شود. مشاوره های لازم در خصوص چگونگی بهره مندی از معافیت مالیاتی داده می شود. شرایط مربوط به ماده 45 لایحه مالیات بر ارزش افزوده برآورد می شود.  تنظیم صورت معاملات خرید و فروش فصلی به طور دقیق و با رعایت قوانین صورت می گیرد. همینطور نیاز است که اظهارنامه مالیات بر عملکرد سالانه تنظیم شود. روش های قانونی کاهش مالیات در نظر گرفته می شود.

پیگیری های لازم در خصوص اعتراض مالیاتی در مراحل مختلف طبق توافق با رئیس اداره امور مالیاتی در نظر گرفته می شود. هیئت حل اختلاف مالیاتی و شورای عالی مالیاتی در این پرونده دخالت دارند. همینطور لوایح قانونی نیز به درستی تنظیم می شود.

 

انواع خدمات حسابداری مربوط به مشاوره مالیاتی

تنظیم فرمت فاکتورها، نحوه گردش وجوه نقد در شرکت ها و همینطور بررسی دقیق رویدادها در دفاتر قانونی شرکت ها از بخش های مهمی است که در خدمات حسابداری مربوط به مشاوره مالیاتی پوشش داده می شود. نحوه تنظیم صورت های خرید و فروش بررسی می شود و تعاریفی صورت می گیرد تا متقاضی بتواند بهترین مدل فروش با کمترین آسیب پذیری مالیاتی را داشته باشد. تنظیم نقشه راه مالیاتی و مشاوره های لازم در این زمینه اهمیت زیادی دارد. از سوی دیگر حل و فصل پرونده های مالیاتی بررسی می شود و لیست مالیاتی تهیه و تحلیل می شود. پیش حسابرسی بیمه و اصلاح حساب ها از موقعیت درست خدمات حسابداری است.

لیست خدمات حسابداری | انواع خدمات حسابداری

انواع خدمات حسابداری مربوط به امور ثبتی

از وظایف مهم یک شرکت خدمات حسابداری می توان به سازماندهی فعالیت های اقتصادی و صنعتی و تولیدی اشاره نمود. در دنیای امروزه تمایل زیادی برای تاسیس انواع شرکت های تجاری و غیر تجاری وجود دارد به این ترتیب نیاز است که مباحث پیچیده حقوقی و مفاد قانونی مربوطه مشخص شود در غیر این صورت سردرگمی ایجاد می شود و ضرر و زیان های غیر قابل جبران رویت می شود. لیست خدمات حسابداری به صورت دوره ای تغییر می کند و موارد جدیدی به آن افزوده می شود.

حتما بخوانید: چگونگی دریافت گواهی موضوع ماده ۱۸۷ قانون مالیات های مستقیم

 

ضرورت تحریر دفاتر قانونی در انواع خدمات حسابداری

در صورتی که شما دارای کسب و کار باشید شامل قوانین مالیاتی خواهید بود در این زمینه نیاز است اطلاعات کافی وجود داشته باشد. به طور مثال اگر شما صاحب یک شرکت هستید در پایان هر سال نیاز به بررسی اطلاعات مربوط به میزان درآمد در سال دارید و این موارد در دفاتر قانونی به ثبت می رسد. همه رویدادهای مالی که مربوط به کسب و کار باشند در قالب اسناد تحریر شده ثبت می شود و در نهایت به اطلاع اداره مالیات شهر شما می رسد. تنظیم و تحریر دفاتر قانونی به بررسی رویدادهای مالی بر اساس تاریخ وقوع دارد. همه اطلاعات و اعداد و ارقام در سند نوشته می شود و صحت آن بررسی می شود. صورت های مالی کسب و کار بررسی می شود و حقیقی بودن و به روز بودن این دفاتر بسیار مهم است.

 

تکنیک های مربوط به انواع خدمات حسابداری در بخش ثبت

حسابداری می بایست به صورت مکانیزه صورت بگیرد تا خطای ایجاد شده به حداقل برسد. در بررسی خدمات حسابداری انجام امور به صورت مکانیزه امر مهمی است. در این راستا فاکتور خرید و فروش به صورت دقیق صادر می شود. کالا تعریف درستی می شود و ثبت سند نیز به همراه بازبینی صورت می گیرد و همه موارد توسط نرم افزارهای مالی رفع خطا می شود. زمانی که تکنیک های ثبت مکانیزه رعایت شود در پایان دوره همه گزارشات و صورت حساب های مالی ارائه می شود. تراز آزمایشی، عملکرد سود و زیان و ترازنامه از موارد مهم مربوط به خدمات حسابداری محسوب می شود.

همینطور نیاز است که امور مالی مربوط به حقوق و دستمزد نیز بررسی شود. همه حسابداران مشغول در شرکت ها وظیفه دارند میزان حقوق و دستمزد پرسنل را بررسی کنند در این راستا شیفت کاری و جزئیات مربوط به آن لحاظ می شود، لیست بیمه تامین اجتماعی ارزیابی می شود. همینطور نیاز است که موقعیت دقیق مالیات حقوق نیز بررسی شود.

حتما بخوانید: حسابداری بیمه چیست و چگونه انجام می‌شود؟

 

انواع خدمات حسابداری در یک نگاه

  • انجام امور حسابداری شرکت های خصوصی، محدود، تعاونی، سهام خاص و عام
  • تهیه و تنظیم اظهارنامه های مالیات بر اساس آیین نامه های تحریر دفاتر قانون مالیات مستقیم
  • تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • تنظیم لیست صورت معاملات فصلی
  • نظارت و پشتیبانی مستمر برای شرکت ها
  • راه اندازی سیستم مناسب مالی و انبار و حقوق و دستمزد برای کارخانجات
  • ثبت اسناد جاری و معوقه
  • طراحی کدهای اصولی برای سیستم های مکانیزه
  • بازرسی های قانونی شرکت ها مطابق با مفاد قانون تجارت
  • گزارش های حسابرسی و تنظیم تراز و مدارک وام بانکی
  • بررسی حسابداری مربوط به بخش امور ورشکستگی
  • مشاوره اقتصادی
  • استعلام کد اقتصادی استاندارد
  • اخذ کد اقتصادی
  • مشاوره مالیاتی دقیق
  • ثبت سند مالی بر اساس تراز آزمایشی
حتما بخوانید: تفسیر ماده ۱۳۳ قانون مالیات های مستقیم

 

نکات طلایی در خصوص خدمات حسابداری

فردی که مسئولیت اجرای خدمات حسابداری را به عهده دارد می بایست تسلط کامل به مشاوره امور مالی داشته باشد و دانش کافی در خصوص امور حسابداری به روز فراهم سازد. در انجام امور سرعت بالایی داشته باشد و همینطور قوانین مالیاتی و معافیت ها را شناسایی کند. دقت در ثبت اطلاعات بسیار مهم است.

شخص می بایست ترازنامه ها و صورت سود و زیان را بشناسد. اطلاعات مالی در تصمیم گیری و تخصیص منابع مالی بسیار مهم است. در صورتی که گزارشان نادرستی ارائه شود منابع مالی نیز هدر می رود.

انواع خدمات حسابداری در انواع دولتی، سیستم ها، اجتماعی، بودجه ای، تولیدی،مالیاتی، بازرگانی و … وجود داد. خدمات حسابداری آنلاین نیز فراهم است که اطلاعات به روز و سریع تری در خصوص حسابداری در اختیار افراد قرار می دهد به طوری که میزان خطا در این راستا به حداقل برسد و موقعیت دقیق افراد مشخص شود. البته که حسابداری بخش مهمی از موقعیت هر سازمان است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *