بهترین نرم افزار حسابداری ابری

معرفی بهترین نرم افزار حسابداری ابری (3 نرم افزار کاربردی)

حسابداری ابری یا Cloud Accounting شیوه‌ای نوین برای انجام کارهای حسابداری است که به صورت آنلاین انجام می‌شود. گسترش دورکاری و اهمیت حفظ اطلاعات سازمانی در کنار کاربری آسان، موجب افزایش استفاده از نرم افزارهای حسابداری آنلاین شده است. به همین جهت قصد داریم در این مطلب به بررسی ویژگی‌های بهترین نرم افزار‌های حسابداری ابری و اطلاعات کاربری آن‌ها بپردازیم. چنانچه برای امور حسابداری و مالیاتی خود نیاز به راهنمایی دارید، مشاوران ما در شرکت حسابداری تدبیر حساب آماده ارائه مشاوره به شما هستند.

معرفی بهترین نرم افزار حسابداری ابری

1- QuickBooks Online

مدیریت امورمالی بخش مهمی از فعالیت‌های یک شرکت حسابرسی است که با استفاده از برنامه‌های مختلف حسابداری انجام می‌شود. برنامه‌ی حسابداری Quick Books را به دلیل کاربری آسان و امکانات ویژه‌ای که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، می‌توان به عنوان بهترین نرم‌افزار حسابداری ابری معرفی کرد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از Quick Books  این است که نیاز به زمان کمی دارد. به همین جهت مدیران و کاربرانی که از نرم‌افزار فوق استفاده می‌کنند، می‌توانند زمان بیشتری را به انجام کارهای مدیریتی اختصاص دهند.

منوی جانبی این نرم افزار از طریق نماد چرخ‌دنده که در گوشه‌ی سمت راست صفحه قرار دارد، امکان دسترسی به تنظیمات صفحه را فراهم می‌کند. همچنین در داشبورد این برنامه می‌توان تصویری از وضعیت مالی، شامل فاکتورهای پرداخت شده و معوق، میزان فروش، هزینه، سود و زیان، مانده‌ی حساب‌های اعتباری و بانکی را مشاهده کرد.

یکی از مزایای استفاده از Quick Books این است که بدون هیچ محدودیتی برای تمام کسب و کارها قابل استفاده است. همچنین نسخه‌ی آزمایشی از این نرم‌افزار به مدت 30 روز و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا بتوانند درک بهتری از قابلیت‌های این سیستم عامل داشته باشند و درصورت تمایل به تداوم کاربری، هزینه‌های مربوط به آن را پرداخت کنند.

نرم افزار حسابداری ابری quickbooks online

سایر امکانات این نرم‌افزار حسابرسی شامل موارد زیر است:

  • گزارش‌های داخلی برنامه‌های حسابداری ابری
  • پشتیبان‌گیری خودکار از اطلاعات
  • صورتحساب الکترونیکی
  • قابلیت ادغام برنامه حسابداری با برنامه‌های شخص ثالث
  • شخصی‌سازی، ادغام و پیگیری سفارش‌ها
  • همگام سازی و سازمان دهی معاملات

 

2- FreshBooks Accounting Software

FreshBooks Accounting یکی از مناسب‌ترین نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین است که به کاربران پیشنهاد می‌شود. این برنامه نیز کاربری آسانی دارد و می‌تواند در مشاغل کوچک که به صورت روزانه نیازمند صدور فاکتور هستند، مورد استفاده قرار بگیرد. چون در کوتاه‌ترین زمان فاکتور را در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

از ویژگی‌های قابل توجه این نرم‌افزار این است که کاربر می‌تواند ظاهر فاکتور را به دلخواه تغییر دهد و مواردی نظیر هزینه‌های دیرهنگام، فاکتورهای تکراری و پرداخت خودکار فاکتور را منظم کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های FreshBooks Accounting Software این است که از عهده‌ی انجام مدیریت پروژه برمی‌آید و مانند سایر نرم‌افزارهای حسابداری قادر است چندین برنامه قیمت‌گذاری را ارائه کند.

نرم‌افزار حسابداری freshbooks accounting software

برنامه‌های حسابداری ابری با نسخه‌ی آزمایشی، این مزیت را دارند که کاربران می‌توانند بدون پرداخت هزینه با قابلیت‌های این برنامه‌ها آشنا شوند. به این ترتیب، اگر نرم‌افزار مورد نظر نتوانست رضایت کاربر را جلب کند، بدون صرف هزینه می‌توانند آن را کنار بگذارند و از ابزار دیگر استفاده کنند. نسخه‌ی آزمایشی FreshBooks Accounting  هم 30 روزه و رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا قبل از تصمیم‌گیری در مورد روند انجام کارها، بتوانند نرم‌افزار فوق را آزمایش کنند.

صفحه‌ی اصلی FreshBooks Accounting  یک طرح بدون پرده دارد که کاربر با پیمایش می‌تواند به تمام موارد مورد نیاز دسترسی داشته باشد. در نوار کناری سمت چپ صفحه، دکمه‌های دسترسی به داشبورد و عملکردهای کلیدی مانند فاکتور، تخمین، مشتری و هزینه و ردیابی زمان وجود دارد. دکمه‌ی create new هم در داشبورد میانبری است که با سرعت بالایی می‌تواند پروفایل مشتری، تخمین‌ها و فاکتورها را ایجاد کند.

با توجه به توضیحات فوق، FreshBooks Accounting  بهترین نرم‌افزار حسابداری ابری برای استفاده در مشاغل مبتنی بر خدمات است. چون در این مشاغل هدف صاحبان کسب و کار تمرکز بر کار و صدور فاکتورهای متعدد در زمان کوتاه است و نمی‌خواهند برای استفاده از برنامه حسابداری مشکلی داشته باشند.

 

3- Wave Financial

بسیاری از حسابدارها و کاربران، نرم‌افزار Wave Financial را به دلیل قابلیت‌هایی نظیر اتصال به حساب بانکی، ارائه اطلاعاتی نظیر حقوق، فاکتور و دستمزد و اتصالات نامحدود حسابداری، به عنوان بهترین نرم‌افزار حسابداری ابری می‌شناسند. از همه مهم‌تر اینکه برنامه‌ی فوق رایگان است و می‌تواند بدون بالا بردن هزینه‌های شرکت مورد استفاده قرار بگیرد.

Wave Financial یک برنامه‌ی کاربردی آسان است که طیف وسیعی از کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند، زیرا مجموعه‌ی کاملی از ویژگی‌ها در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد.

در این برنامه‌ی حسابرسی، صدور صورتحساب و اسکن رایگان است و برای اضافه کردن کاربران جدید به حساب کاربری محدودیتی وجود ندارد. از همه مهم‌تر اینکه این برنامه به طور خودکار و حتی درصورت برقرار نبودن اتصال اینترنت، از اطلاعات ذخیره شده پشتیبانی می‌کند. بنابراین لازم نیست صاحبان مشاغل نگران از دست رفتن اطلاعات ضروری باشند.

حتما بخوانید: معرفی بهترین نرم افزار حسابداری تحت وب

نرم‌افزار حسابداری ابری wave financial

مزایای استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری ابری

حسابداری آنلاین روشی مشابه نرم‌افزارهای معمولی برای ذخیره‌ی اطلاعات ارائه می‌دهد. اما قاعدتاً آنلاین بودن آن می‌تواند مزایایی را به همراه داشته باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

عدم وجود محدودیت زمانی و مکانی

کاربرانی که از نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین استفاده می‌کنند، فقط با اتصال به اینترنت می‌توانند به داده‌ها دسترسی داشته باشند. پس برای ارتباط با حسابداران دیگر که در مکانی دیگر هستند و اشتراک گذاری داده‌ها، هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توان انعطاف پذیری سازمان‌ها را برای دسترسی به اطلاعات بالا برد.

درحالی‌که در نرم‌افزارهای معمولی دسترسی به سیستمی که اطلاعات در آن ذخیره شده، شرط اصلی مشاهده‌ی داده‌ها یا وارد کردن اطلاعات جدید است.

همچنین برای سهولت استفاده به کاربران توصیه می‌شود برنامه حسابداری ابری از شرکت معتبری تهیه شود که قابلیت رسپانسیو بودن برنامه را داشته باشد و با استفاده از تبلت، گوشی و نسخه‌ی دسکتاب بتوان از برنامه استفاده کرد. اگر چه معمولاً از نسخه‌ی دسکتاب بیشتر از سایر نسخه‌ها استفاده می‌کنند.

امنیت قابل قبول

در سیستم‌های معمولی حسابداری، اطلاعات در لپ تاپ یا سیستم کامپیوتر قرار دارد، که با آسیب به سیستم اطلاعات هم از بین می‌رود. در حالی که در نرم‌افزارهای ابری مکان و فضای ذخیره‌ی اطلاعات مطرح نیست. سیستم‌های ابری با پشتیبان گیری از اطلاعات، از آن‌ها مراقبت می‌کنند و از دسترسی افراد دیگر جلوگیری می‌کند. با اینکه احتمال هک کردن سرور وجود دارد، اما به مراتب سخت‌تر از سرقت لپ تاپ و از دست رفتن داده‌ها است.

عدم نیاز به نصب نرم افزار

بهترین نرم‌افزار حسابداری ابری از طریق مرورگر وب امکان دسترسی کاربران به داده‌ها را فراهم می‌کنند، در حالی‌که در سیستم‌های معمولی حتماً باید برنامه یا اپلیکیشن جداگانه برای دسترسی به حساب‌ها نصب شود که ممکن است برای کاربران سخت باشد.

 

نرم افزار حسابداری ابری برای چه مشاغلی مناسب است؟

این نوع برنامه‌های حسابداری به دلیل کاربری آسان و قابلیت استفاده‌ی از چندین برنامه مورد استقبال کسب و کارهای مختلف گرفته است.

  • کسب و کارهای نوپا که بودجه‌ی محدودی برای شروع کار در اختیار دارند یا اینکه می‌خواهند در هزینه‌ها صرفه جویی کنند، می‌توانند از نرم‌افزار‌های حسابداری ابری استفاده کنند. با استفاده از این ابزارها نیازی به تهیه‌ی سیستم‌های قدرتمند یا استخدام چندین نفر و استفاده از فضای بزرگ وجود ندارد و هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.
  • همچنین در مشاغلی که اطلاعات محرمانه‌ای در روند فعالیت رد و بدل می‌شود و لازم است از اطلاعات محافظت شود، برای کم کردن احتمال سرقت سیستم و از دست رفتن داده‌ها بهتر است از نرم‌افزارهای حسابداری آنلاین استفاده شود.
  • کسب و کارهایی که لازم است به صورت شبکه‌ای انجام شود و مدیران و حسابداران با هم نرم‌افزارها را بررسی کنند، می‌توانند از نرم‌افزارهای حسابداری ابری استفاده کنند تا امکان دسترسی چندین نفر به اطلاعات و داده‌‌ها آسان شود.

جمع‌بندی

نرم‌افزار حسابداری آنلاین، ابزاری کارآمد برای انجام دادن امور حسابرسی شرکت‌ها است که نیاز به اتصال به اینترنت دارد، اما در عین حال استفاده از آن بسیار ساده است. این نرم‌افزارها قابلیت بررسی تمام حساب‌ها، هزینه‌ها و درآمد و صدور صورتحساب و… را دارد و از همه مهم‌تر محدودیت زمانی و مکانی برای استفاده از آن وجود ندارد. با توجه به مزایای فوق، در این مطلب به معرفی بهترین نرم افزار حسابداری ابری و ویژگی‌های آن‌ پرداختیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *