خدمات حسابداری مالیاتی | خدمات حسابداری مالی | کاهش مالیات به کمک حسابداری

چرا باید از خدمات حسابداری برای مالیات استفاده کنیم؟

 وقتی صحبت از خدمات شرکت های حسابداری یا یک حسابدار برای شرکت های تجاری و اداری می شود خدمات حسابداری برای مالیات مهمترین آنهاست چرا که باید کلیه هزینه های مربوط به امور مالی و مالیات را به درستی محاسبه کرده و روش های مختلف و معتبری را در این زمینه در اختیار شرکت ها قرار دهد تا جلوی ضرر دیدن و جریمه شدن آنها گرفته شود.

به همین دلیل شرکت های مختلفی که در زمینه حسابداری مالیاتی فعالیت دارند باید تمامی مشاوران مالیات و حسابدارهای مالیاتی آنان کاملا حرفه ای و متخصص باشند، بتوانند با تسلط کاملی که بر روی امور و قوانین مالیاتی دارند، به طور کامل هر بخشنامه و قانون جدیدی را تفسیر کرده و متناسب با آن به بررسی پرداخت ها و امور مالیاتی و محاسبات آنان بپردازند.

برونسپاری حسابداری مالی و مالیاتی

 

لذا به دلیل اهمیت بسیار زیاد حسابداری مالی همیشه شرکت های مختلف به فکر برون سپاری حسابداری این دسته از وظایف به شرکت های خدماتی حسابداری هستند. در ادامه برای اینکه بیشتر با خدمات و اهمیت استفاده از افراد حرفه ای و متخصص در این زمینه آشنا شوید به بررسی مهمترین خدمات و وظایف یک حسابدار مالیاتی می پردازیم:

  • آماده کردن اسناد و مدارک: هر مشاور و حسابدار مالیاتی باید قادر باشد اظهارنامه های مالیاتی، کلیه رسید های پرداختی، هزینه های صورت گرفته و غیره را به شکل مستند و گزارش معتبر آماده کند
  • ارزیابی مسائل: حسابداری برای مالیات یعنی تمامی گره ها و مشکلات ترازنامه های مالیاتی و امور مربوط به آن مشخص شوند تا راه حلی منطقی و قانونی برای آنها ارائه گردد
  • راهکارهای صرفه جویانه: از مهمترین خدمات حسابداری برای مالیات می توان به مشخص کردن راهکارها و شیوه های مختلف قانونی اشاره کرد که در نهایت باعث کاهش هزینه ها و مالیات های پرداختی می شود
  • بررسی فعالیت در مسیر قانون: حسابدار مالیاتی همیشه باید اطلاعات لازم را به صورت دوره ای به اداره مالیات ارسال کند تا از رعایت شدن قوانین توسط شرکت اطمینان پیدا نماید
  • کمک رسانی در دوره ممیزی: یک حسابدار فعال در زمینه امور مالیاتی باید در دوره ممیزی بتواند راهکار و پیشنهادهای بسیار خوب و راهگشایی ارائه دهد
  • کاهش فشار مالیاتی: چنانچه حسابدار امور مالیاتی متخصص و متبحر باشد به خوبی می تواند با بررسی قوانین و مقررات مالیات، راه و روش هایی پیشنهاد دهد که فشار مالیاتی شرکت کاهش یابد
  • گزارشات دقیق: از جمله خدمات حسابداری در امور مالیاتی می توان به تنظیم و تدوین کردن گزارشات 3 ماهه و 1 ساله نام برد
  • معافیت مالیاتی: حسابدارهای مالیاتی باید بتوانند بهترین راهکارها را برای استفاده از شرایط معافیت مالیاتی در اختیار صاحبان شرکت ها بگذارند.
  • رفع رجوع مشکل مالیات: در مواقعی که اظهارنامه مالیاتی شرکت به هر دلیلی توسط مأموران اداره مالیات رد می شود و مبلغ دیگری را برای شرکت ها در نظر می گیرند، وظیفه حسابدار امور مالیاتی این است که به شیوه های قانونی و در اسرع وقت از اظهارنامه شرکت دفاع کرده و مشکل موجود را رفع کند.

اکنون که با وظایف حسابدارهای امور مالیاتی آشنا شدید، بررسی می کنیم که چطور شرکت ها می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

حتما بخوانید: تعریف مالیات به زبان ساده

 

خدمات حسابداری مالیاتی | خدمات حسابداری مالی | کاهش مالیات به کمک حسابداری

به چند طریق امکان بهره مندی از خدمات حسابداری برای مالیات وجود دارد؟

شرکت های مختلفی که قصد داشته باشند از نیروهای متخصص داخلی شرکت برای امور حسابداری مالیات استفاده کنند و یا اینکه آن را به شکل برون سپاری به شرکت های خاجی بسپارند، به 3 صورت مختلف می توانند قرارداد ببندند که در ادامه توضیح می دهیم:

  • دائمی: این فرم از استفاده خدمات حسابداری برای مالیات بیشتر از همه مورد استقبال کسب و کارهای مختلف است چرا که در چنین حالتی، حسابدارهای امور مالیاتی همیشه در دسترس هستند و پرونده ها و امور مالیاتی شرکت را پیوسته رصد می کنند تا مشکلی بوجود نیاید. حتی بسته به نوع قرارداد می توان در ساعات غیر اداری نیز به صورت تلفنی از خدمات آن استفاده کرد. لذا در چنین حالتی قرارداد رسمی با مدت زمان چند ساله بسته می شود.
  • مقطعی: این فرم از همکاری برای استفاده از خدمات حسابداری برای مالیات که به آن دوره ای یا بازه ای هم گفته می شود، تنها در طی دوره یا بازه زمانی مشخصی که شرکت ها یا کسب و کارهای مختلف مشخص می کنند از این خدمات استفاده خواهند کرد و مشاورین و حسابداران مربوطه باید از قبل برنامه ریزی لازم را انجام دهند.
  • موردی: در این موارد فقط برای حوزه یا موضوعی خاص از این خدمات استفاده می شود. مثلا برخی کسب و کارها فقط در مواقعی که باید اظهارنامه مالیاتی تنظیم شده و ارسال گردد از این خدمات استفاده می کنند که البته در برخی موارد نیاز به حضور شخص نیست و به صورت مشاوره تلفنی نیز انجام می پذیرد.
حتما بخوانید: دفاع مالیاتی چیست

 

اثر حسابداری در کاهش مالیاتی چگونه است؟

همانطور که در ابتدای مطالب نیز ذکر کردیم یکی از وظایف مشاوران و حسابدارهای مالیاتی این است که راهکارها و روش های قانونی و متعددی در اختیار صاحبان کسب و کار قرار دهند تا هم فشار مالیاتی را کم کنند و هم میزان مالیات مشخص شده را کاهش دهند.

به همین دلیل باید در انتخاب این افراد دقت و وقت کافی به خرج داد چرا که به هر میزان تخصص و دانش فردی و تسلط به قوانین و بندهای مختلف بیشتر باشد، سرمایه شرکت بیشتر حفظ خواهد شد در غیر این صورت ممکن است به دلیل عدم آشنایی با قوانین چندین برابر این هزینه ها را صرف پرداخت مالیات کنید.

همچنین یکی از اثرات حسابداری در کاهش مالیات، اطلاع داشتن از رخدادها و فراخوان های مختلف و اشراف کامل به پروسه انجام آنهاست که همین امر باعث می شود در مواقع مختلف بتواند جرایم مالیاتی را از طریق مسیرهای قانونی حذف کرده و یا اگر مالیات سنگین غیر منطقی برای شرکت ها در نظر گرفته شده آنها را رد کند و مانع جرم مالیاتی شود و با این کار صرفه جویی عظیمی در منابع مالی شرکت ایجاد نماید. (برای آشنایی با اینکه جرایم مالیاتی چیست ، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌دهیم)

به همین دلیل توصیه می کنیم که کسب و کارهای مختلف به هیچ وجه از خدمات امور مالیاتی و مزایای حسابداری برای مالیات غافل نشوند چرا که یکی از مهمترین پروسه ها و خدمات حسابداری است لذا با شناخت کامل و انتخاب افرادی کاملا حرفه ای اقدام به استخدام این افراد نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *